#1 2011-01-22 17:39:19

 Andy1991

Majster Moderator

1514768
Skąd: Woj. śląskie / Racibórz
Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 22
Pojazd: 125p, Escort, Romet Pony 301

Regulacja luzu zaworowego.

Jak wiadomo silniki Fiata wymagają okresowej regulacji luzu zaworów.
Zbyt duży luz powoduje charakterystyczny klekot słyszalny w górnej części silnika, opóźnia się otwieranie zaworów oraz zmniejsza ich maksymalne otwarcie.
Zbyt mały luz może spowodować wypalanie gniazd zaworów w skutek ich niedomknięcia, oraz inne niedogodności związane z brakiem odpowiedniej kompresji w cylindrach.
http://img267.imageshack.us/img267/8301/zawory.png
Na prostym schemacie na czerwono oznaczone są dźwigienki zaworów wydechowych, a na niebiesko zaworów ssących, litera P oznacza przód silnika/samochodu.
Luzy dla poszczególnych zaworów wynoszą:
Zawory ssące 0,20mm
Zawory wydechowe 0,25mm
W celu regulacji musimy zdemontować:
- filtr powietrza, cała metalowa obudowa,
- odłączyć przewody świec zapłonowych,
- odkręcić pokrywę zaworów.
Najprostszą metodą ustawiania rozrządu do regulacji jest metoda "mijania" się zaworów. Kręcimy wałem korbowym używając klucza 36mm i łapiąc za śrubę koła pasowego wału korbowego i obserwujemy dźwigienki zaworów, jeżeli zauważymy, że dźwigienki ssące i wydechowe jednego cylindra "mijają się" tzn jedna podnosi druga opuszcza przestajemy kręcić.
Jeżeli mijają się dźwigienki cylindra 1 to regulujemy luz zaworu ssącego i wydechowego cylindra 4 i odwrotnie, jeżeli na 4 mijają się to ustawiamy 1. Jeżeli na cylindrze 2 to regulujemy 3, jeżeli mijają się na 3 ustawiamy 2.
W celu wyregulowania luzu należy zluzować nakrętkę kontrującą (klucz 13) następnie używając specjalnego klucza lub kombinerek wkręcić lub wykręcić szpilkę w dźwigience tak, aby pomiędzy trzonek zaworu a dźwigienkę wchodził odpowiedni listek szczelinomierza, powinien się dać przesuwać z lekkim oporem.
Następnie dokręcamy nakrętkę kontrującą i sprawdzamy raz jeszcze za pomocą szczelinomierza ustawiony luz. Jeżeli jest prawidłowy przechodzimy do kolejnych dźwigienek i postępujemy tak samo, ustawiając wg. sposobu opisanego wyżej

Mam nadzieję, że opis komuś się przyda


125p jest bogiem, prędkość nałogiem, ręczny zabawą a tylny napęd podstawą

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rolnictwo1112.pun.pl www.tibia-forums.pun.pl www.inzynieriasrodowiska.pun.pl www.dawnoswiat.pun.pl www.polish-powersver.pun.pl