Galad - 2011-01-25 17:06:32 |
Postaram się tu wymienić wszystkie silniki stosowane cywilnie w tym samochodzie.
Więc tak, każdy chyba wie, iż silnik zastosowany w polonezie jest to rozwinięcie silnika fiatowskiego. Silniki polonezowskie konstrukcyjnie różnią od silników fiatowskich typu 11C.076: -zmienionym napędem wałka rozrządu (pasek zamiast łańcucha) -zmieniony obieg oleju i zastosowanie filtru oleju pełnego przepływu -inne denka tłoków i komory spalania w głowicy
W Polonezie występowały następujące silniki krajowej produkcji
Pojemność 1500cc AA Moc 75 KM Gaźnik AB Moc 82 KM Gaźnik AC Moc NN KM Gaźnik (odprężony przystosowany do etyliny LO78) AE Moc 75 KM Wtrysk Abimex z sondą lambda Z katalizatorem AF Moc 75 KM Wtrysk Abimex z emulatorem sondy lambda (bez katalizatora)
Pojemność 1300cc BA Moc 62 KM Gaźnik
Pojemność 1600 CB Moc 87 KM Gaźnik CE Moc 80 KM Wtrysk Abimex z sondą lambda Z katalizatorem CF Moc 81 KM Wtrysk Abimex z emulatorem sondy lambda (bez katalizatora) CF Moc 81 KM Wtrysk Bosch CF moc 89 KM Wtrysk wielopunktowy Delphi
Silinki zagraniczne montowane w Polonezach: 1400cc K16 Rover 103 KM 2000cc Fiat DOHC 120 KM 2000cc Ford OHC 112 KM 1900cc Diesel Citroen 69 KM
I jeszcze wiele nie montowanych seryjnie.
|
Admin - 2011-01-25 21:31:15 |
Galad napisał:2000cc Fiat DOHC 120 KM
Tu chyba chodzi o silnik z Fiata 132. To nie było chyba dokładnie 120KM. Wydaję mi się, że to były granice 115KM (a dokładniej chyba nawet 112KM).
Z tego co wiem jeszcze był Polonez 2.0D Turbo. Ale była to jakaś krótka seria, a silnik chyba włoski był. Moc ok. 80KM.
Z tego co teraz znalazłam, w latach 1990-1991 SOHC Forda o pojemności 1993 cm³ i mocy 105KM.
|
Galad - 2011-01-26 14:58:03 |
Racja pomyliły mi się moce w tych silnikach, Fordowski 105 KM a Fiatowski 112KM, tak to jest jak się pisze z pamięci!!
|